Nieuw bericht van mij!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouschka Peksariyan - WaarBenJij.nu Nieuw bericht van mij!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouschka Peksariyan - WaarBenJij.nu

Nieuw bericht van mij!!!

Door: Anouschka

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

02 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag lieve mensen,

Ik zie dat ik voor het laatst op 10 januari wat heb geschreven voor mijn http://anous4life.waarbenjij.nu account!!
Ik denk, ik ga er even voor zitten en vertel even hoe alles de afgelopen maanden is gegaan!

Ik zit inmiddels 10 maanden in Amerika! De tijd gaat soms snel en soms langzaam voorbij! Ik ben inmiddels aan het aftellen omdat het gevoel van heimwee toch op begint te komen, ik merk dat vooral in de nachtelijke uren: ik droom steeds dat mijn familie bij me is!

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Zoals ik al vaker heb geroepen is dit de meest bijzondere ervaring in mijn leven geweest (is het nog steeds, ik zit hier nog).
Ik leer hier zoveel! Werk-gerelateerd en persoonlijk!

Op het werk gaat alles prima tot perfect! Ik vind het knap van mijzelf dat ik zo goed functioneer. Voor mij is dit immers ook een ander land, een ander taal, ander werkwijze, andere kids en collega’s, ander cultuur, andere waarden en normen etc. etc. Ik heb geen last gehad van een cultuurschok waar iedereen het over had. Daarentegen heb ik alles hier ervaren als een geheel positieve ervaring waar je alleen maar van kan leren!
Ik geniet van het werk hier, ik heb een klas met hele leuke kinderen waar ik een goede band mee heb gecreeerd. Ik weet zeker dat zowel zij mij, als ik hen, ontzettend ga missen als ik straks terug ben!
Ik ben erg te spreken over het werk hier op de Chamberlain School. Ik ben een volwaardige collega en alles en iedereen is ontzettend aardig en collegiaal!! Heerlijk!

Persoonlijk gaat alles ook perfect momenteel! Het komt zo nu en dan voor dat ik me verveel in de Massachusetts maar dan kruip ik achter het internet en ga ik op zoek naar dingen die je kan gaan doen! Zo moet ik nog steeds naar Sixflags, Whale Watchen, wil ik naar de Niagara Waterfalls wat steeds niet doorgaat en heb ik wat andere dingen op mijn lijstje staan wat ik nog wil gaan doen, dat is mijn Bucket List haha!!

Een maand geleden ongeveer waren mijn nichten en mijn neef hier! Miranda, Araksin en Vahe, we hebben met zijn allen gezellig in NY gezeten. Op mijn hyves kan je slideshows met foto’s daarvan zien. We hebben een ontzettend leuke tijd samen gehad!
De 14de van deze maand komen Jaklin en Annet bij me op bezoek! Heb daar ook ontzettend zin in, vooral omdat we naast New York ook naar Washington DC gaan zodat ik eindelijk het Witte Huis kan zien en misschien de president ontmoet haha!!!

Ik heb nog even te gaan, ik ben aan het aftellen, om precies te zijn 66 dagen. Over 18 dagen heb ik 18 dagen vakantie en heb daarna nog maar 31 dagen te gaan! Wat een berekening he! Het begint al zomer te worden hier dus ik heb een voornemen: Zoveel mogelijk naar het strand en zonnen en met een geweldige “tan” terug naar Nederland! Ga uberhaubt naar een bruiloft zodra ik terugben. Een goed kleurtje kan dan geen kwaad natuurlijk!

En verder…. Ik spreek heel veel mensen persoonlijk, dat vind ik het meest leuke hier dat ik eigenlijk met iedereen nog steeds contact heb. Het is ongelovelijk hoe dichtbij mensen bij me staan! Ik vind dat echt geweldig! Geeft me echt een supergoed gevoel en maakt me echt gelukkig! Duizenden kilometers afstand en het is net of bepaalde mensen recht tegenover me staan. Een woord: WOW!!!

Ik voel me goed, ik voel me blij en vooral geestelijk erg sterk. Ik ben erg blij dat ik deze ervaring mee heb mogen maken en kan het iedereen aanraden! Als je jezelf wil leren kennen en op zoek bent naar avontuur: ga naar het buitenland en bouw daar een leventje op! Het is echt een advies waar je serieus over na moet denken!

Ik voel me thuis in Amerika, mijn werkgever hier heeft me al meerdere malen gevraagd of ik hier niet wil blijven werken. Ik heb ze al gezegd dat ze een huis voor me moeten kopen en ik er dan over na zal denken. Maar mijn keuze is al gemaakt. Ik voel me thuis maar dit is niet mijn huis, mijn huis is in Nederland, bij mijn FAMILIE, vrienden en bekenden!

Nou ik denk dat ik weer genoeg heb verteld…. Jullie weten dat ik niet kan stoppen als ik eenmaal begin. Luister maar naar Neyo… I just can’t stop, I just can;’t stop ….. that’s me!!

Miss all of you!!!!!!!!

Heel veel liefs en tot gauw……………..
Anouschka Peksariyan

Ohja... nog iets leuks: Ik ga weer werken bij het Altra College, hopelijk weer in Zuidoost bij mijn TE GEKKE COLLEGA's, ik heb daar zin in YOEPIEEE!!!! (Voor diegene die het verhaal kennen: Goed dat ik voor mijzelf heb gekozen he!! I am a winner yeah yeah!!)

Voor de meest recente foto's kan je terecht op mijn hyves: www.anous4life.hyves.nl, check out my slideshows! xxx

  • 02 Juni 2008 - 13:11

    Fatima:

    Ik ben super blij omdat verhalen te horen. En erg trots op jou omdat je in je eentje deze uitdaging hebt genomen.

    Hoop je snel te zien wanneer je terug bent en wat te gaan drinken en leuke verhalen te horen.

    Dikke Kus voor de leukste juffrouw die ik heb gehad

  • 02 Juni 2008 - 13:24

    Raqib:

    Wat een eneverende mail. Ben ontzettend blij en gescharmeerd over het verhaal. Heerlijk die zomer die eraan komt. Ik zie dat je geniet van het leven, want het duurt maar heel even.

    Raqib

  • 03 Juni 2008 - 16:07

    Elif:

    hey Anous,

    leuk weer's wat van je te horen!! hoe heb je Altra zo ver gekregen?? hebben ze zelf contact met je opgezocht.. ik heb je gemist.. en als je terug bent gaan we lekker feesten!! ik spreek je gauw..

    kus kus..

  • 07 Juni 2008 - 17:26

    Mikael:

    Leuk verhaal;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Zit voor 1 jaar in the USA Massachusetts, omgeving Boston. Ik zal werken in het speciaal onderwijs op de Chamberlain School! Op verzoek van mijn nichten zal ik een weblog bijhouden en mijn verhalen en ervaringen online plaatsen! Ik ben erg benieuwd naar wat komen zal... Ik hou jullie op de hoogte!! xxx Anouschka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 28828

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 25 Augustus 2014

EF Miami Beach Cambridge English

05 Augustus 2007 - 05 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: